Konsert med Gospel Explosion 12. november

Gospel Explosion Arendal med Ole Børud og Kine L Fossheim presenterer; Hyllest til Andrae Crouch

Søndag 12. november kl. 19.00.

Med nesten 40 sangere i koret, fullt band og strålende gjestesolister, inviteres du til stor konsert i Arendal Misjonskirke!

Det blir en flott hyllest til gospellegenden Andrae Crouch. Gjestesolister er Ole Børud og Kine L Fossheim.
Det blir garantert både tårer, gåsehud og fest!

Artistene, sammen med dirigent Arnold Børud har plukket ut sine Crouchfavoritter, og er klare for å levere høstens heftigste gospelkonsert i Arendal, sammen med over nesten 40 sangere i Gospel Explosion avdeling Arendal i tillegg til fullt band.

Gospel Explosion er Norges heftigste korprosjekt og er åpent for alle som liker å synge. Det er 10 øvelser med avsluttende konsert, og på konserten har vi med oss fullt band og gjestesolister.

Gospel Explosion arrangeres av Helgeland Folkehøyskole med kurslederne Leif Ingvald Skaug og Arnold Børud i spissen.

Følg oss på www.gospelexplosion.no eller på Facebook.

Ole Børud, Kine L Fossheim og nesten 30 sangere fra Rogaland hyller gospelkongen Andrae Crouch med sanger som «Soon and very soon», «Jesus is the answer», «Take me back» og «My tribute», blant annet udødeliggjort av Sissel Kyrkjebø og Oslo Gospel Choir. Disse og mange andre sanger av Crouch øves nå inn slik at du kan få oppleve årets gospel høydepunkt i Frøyland og Orstad Kirke.

Mer info på www.gospelexplosion.no

Omtale av artister

Ole Børud:
Ole Børud har vært musiker og sanger siden han var en neve stor. Først sammen med familien i Børudgjengen, deretter i band som Extol, og i det siste som soloartist. Han har produsert mye for andre artister i tillegg til at han har utgitt 5 egne album de siste 13 årene. Han har konserter i inn- og utland (Sverige, USA, Japan, Tyskland m.fl.) I tillegg er han timelærer innenfor musikk og musikkproduksjon på flere folkehøgskoler etc.

Kine L Fossheim:
Kine platedebuterte allerede som 9-åring og ga deretter ut 5 album. Det resulterte i 100.000 solgte plater før fylte 14 år. Siden 2003 har hun vært en av sangerne i Oslo Gospel Choir. Hun er en ofte brukt vokalist, og du har blant annet sett henne de siste sesongene av «Allsang på Grensen» på TV2.